19 sptember...

... som i valdagen!
Jag är som sagt medlem i CUF (centerpartiets ungdomsförbund), och eftersom att jag sitter med i styrelsen i Eskilstuna blir det valvaka för mig ikväll. Tillsammans med andra centerpartister bär det av till nybron klockan åtta, sedan är det bara att hoppas på alliansseger och att Centerpartiet kommer över 10% och står kvar som Sveriges tredje största parti. Nog om det nu;

 

Gårdagskvällen spenderade jag först med Vickis (eller Vicks Vapo Rub om man känner sig lite uttråkad) på 1st Class Coffeehouse. Efter sådär två timmars prat om hundar och guldfiskarna Sigurd och Berit(mer om detta senare) gick vi hem till hennes syster och kollade på film. The Runaways är filmen om bandet med samma namn. Det första riktiga tjej-rockbandet, som slog igenom på 70-talet. Jag som älskar rock blev riktigt inspirerad av den, så alla andra rockes där ute: SE DEN!
Alla ni som inte gillar rock: SE DEN! Så kommer ni gilla rock efteråt.


Låten nedan är visserliggen inte The Runaways, men Joan Jett and the Blackhearts är ju lika bra!

http://www.youtube.com/watch?v=hdhonK8NMm8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0