Nya pennor!

Nu när det äntligen är påsklov har jag tagit tid att rita lite. Var riktigt länge sedan, och jag har varit sugen länge så... Dessutom har jag köpt nya pennor. Man har ju hört att Promarkers ska vara suveräna, så jag tänkte att jag skulle ge dem ett försök. Och jämfört med andra tuschpennor...wow! Färgen flyter ihop fint, och det blir inga fula, tydliga streck som det brukar bli när man ritar. Nu köpte jag bara en penna som jag använder till hudfäg, men med tanke på hur bra de var kan jag säga att det kommer bli fler sådana i mitt pennskrin.

 Det enda lite negativa med promarkers är formen på den tjocka sidan av pennan, som är lite svår att rita med, men om man får in tekniken blir det nog hur bra som helst. Jag köpte också en "drawing pen", alltså en sån där svart med jättetunn spets som passar för at rita detaljer med.

Promarker "Blush" 39 kr Panduro Hobby
Drawing pen 0,05mm 32kr  Panduro Hobby

Och så en dålig bild på mitt första försök med Promarkern. Helt okej om jag får säga det själv.


Kommentarer
Postat av: SOFIA

Jaa, den är snygg faktiskt..tror det kostade 40 eller 50 ! på hm! :)

2010-04-04 @ 17:15:09
URL: http://sofiart.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0